موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
تحصیل طهارت

به تصریح برخى روایات، طهارت از کلیدهاى نماز است... انسان خرد ورز باید درباره حقیقت و دستاورد طهارت بیندیشد و چون دریافت که سعادت پیدا و پنهان در نظافت و پاکیزگى است،؛ رامور سه گانه زیر تأمل کند:
1. در آیات قرآن کریم درباره پاکیزگى، به ویژه در آیه: ما یرید الله لیجعل علیکم من حرج ولکن یرید لیطهرکم؛ خدا نمى‏خواهد بر شما تنگ بگیرد، لیکن مى‏خواهد شما را پاک کند(سوره مائده (5): آیه 6)، و همچنین آیه: والله یحب المطهرین؛ و خداوند پاکى ورزان را دوست مى‏دارد(سوره توبه (9)، آیه 108).
2. معناى محبت ذات اقدس خداون و این که ره آورد محبت و دوستى، برافکندن پرده‏ها و حجاب‏ها از دل بنده است و آدمى در سایه این خرق حجاب، به نور و سعادت دست مى‏یابد.
3. در معناى حدیث شریف الطهور نصف الایمان؛ پاکیزگى نیمى از یمان است(وسائل الشیعه، باب وضو).
آنگاه از مجموع این تأمل هادر مى‏یابد کهمراد از طهور[که نیمى از ایمان تلقى شده] پاک شدن از همه عوامل ناپاکى و آلودگى درون و بیرون آدمى است و نیمه دیگر ایمان، آراستن جان به فضایل ظاهرى و باطنى است.
در مقام تمثیل مى‏توان گفت: ایمان بدن به دو چیز است: یکى تأمین پاکیزگى آن به وسیله وضو و پرهیز از گناهان و دیگرى آراستن آن به بوى خوش و کارهاى نیک.
همچنین ایمن قلب در گرو دو چیز است: یکى پاکسازى آن از اخلاق ناپسند و زشت و دیگرى آراستن آن به اخلاق خدایى.
نیز ایمان سر و نهان آدمى مرهون دو امر است: یکى فراموشى آنچه غیر خدا است و دیگر آراستن آن به یاد خدا و به عبارت دیگر، به نفى موهوم و صحو معلوم و پرده بردارى از حجاب‏هاى جمال.



برچسب :
نوشته شده در سه شنبه 1395/2/14 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X