موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
نگاهی به اهمیت نماز جماعت
 

امام رضا(علیه السلام)درمورد ارزش معنوی نمازجماعت می فرماید:«فَضلُ الجَماعَهِ عَلَی الفَردِبِکُلِّ رَکعَهٍ اَلفُ رَکعَه»(نوری طبرسی،1407 ق،ج1، ص487)

برتری نمازجماعت بر نماز فرادا، هر رکعت به هزاررکعت است.

  ایشان در مورد علل وسایرآثار نمازجماعت می فرمایند: خداوند متعال نمازجماعت را قرارداده است که شعائراسلامی و معارف اسلامی همچون اخلاص و توحید، ارزش های اسلامی، عبادت و نیایش خدا آشکار و ظاهر و مشهودشود. زیرا در اظهار این اعمال و علنی بودن آن، حجت خداوند بر مردم شرق وغرب عالم تمام شود. همچنین دوچهره ومنافق و کسانی که نماز راسبک می شمارند مشخص می شوند و وادار به انجام دستورات الهی باشند. همچنین گواهی افرادنسبت به عدالت وصلاح همدیگرجائز باشد.افزون براین نمازجماعت نیکوکاری وترویج فضیلت هارابه همراه دارد وخیلی ها را از گناه و فسادبازمی دارد. (حرّعاملی،1403ق،ج5، ص372)



برچسب :
نوشته شده در جمعه 1395/11/1 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X