موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
دو گروه نماز خوانند اما ...؟

دو گروه نماز خوانند اما ...؟

در هنگامه نبرد حق و باطل (ایران و عراق)، عده ای جان بر کف، مهیای نبرد به صفوف رزمندگان پیوستند. عده ای به بهانه های مختلف هرگز به صفوف راهیان نور ملحق نشدند.

کم نبودند افرادی که تمام فعالیت آنها بین آشپزخانه و محل «قضای حاجت» سپری می شد. اینان در زمان جنگ نه خدمتی کردند، نه چیزی فهمیدند و نه دانستند که آمدن به این دنیا بهر چه بود اما هر دو گروه نماز می خوانند.

نماز یک جوان رزمنده، بامعنا بود و راهی به سوی داشت.

بشنوید از یکی از مهاجرین الی الله که در حیات مادی خود، راجع به نماز چگونه سخن گفت:

«زندگی واقعی در همین سنگرهاست از همین نمازهایی که در سنگرها برپا می شود و انسانهای پاک واقعی که مدتها دنبالشان بودم در اینجا هستند ...». (شهید مجید آذری، نجف آباد، کد شناسایی 10097590)

راستی به قول امام خمینی (ره)، «خدا با دلهای آنها چه کرده» و در نماز چه دیدند که اینگونه قضاوت می کنند؟ و در ادامه گفت: «راستی چه زیباست عشق بین انسان و خدا».

منبع: کتاب نماز شهیدان و شهیدان نماز، سیدمصطفی علوی؛ رضا حاجی آبادی، تهران، انتشارات سفیر اردهال.



برچسب :
نوشته شده در پنج شنبه 1393/10/25 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X