موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
نماز پشت میدان مین
تابستان سال 1361 و عملیات رمضان بود.
یک روز گرم و آفتابى در منطقه جنوب و اطراف پاسگاه زید ساعت 21، دستور عملیات و پیشروى داده شد. آتش توپخانه ها، منورهاى سبز و قرمز و گلوله هاى رسام ، شب غیر مهتابى را روشن کرده بود. همه رزمندگان با تکاپوى زیاد مشغول انجام وظایف خویش بودند و فقط به پیشروى در عمق محورهاى عملیات مى اندیشیدند. میادین مین به سرعت پاکسازى و خودروهاى حمل مهمات و تغذیه و نیز آمبولانس ها با احتیاط غیر قابل وصفى با چراغ هاى خاموش و زیر منورهاى دشمن به پیش مى رفتند. رزمندگان اعزامى به خط مقدم در خودروهاى نظامى ، به همراه سلاح هاى انفرادى ، با شور و شعف زایدالوصفى ، منتظر رسیدن به محل عملیات خود بودند و سکوت متفکرانه ، حاکى از عمق شعور آن ها بود.
ساعاتى از نیمه شب گذشته بود که پشت یک میدان مین عجیب و غریب رسیدیم که برادران تخریب توانسته بودند بخشى از آن را براى عبور خودرو و رزمندگان ، پاکسازى و نوار کشى کنند، ما هم که در یک آمبولانس بودیم ، مجبور بودیم با احتیاط کامل و به آهستگى عبور کنیم .یکى از رزمندگان در جلوى ماشین پیاده حرکت مى کرد و مسیر را نشان مى داد. چرخ سمت راست بر اثر برخورد با مین ضد نفر ترکید و خودرو متوقف شد.ضمن این که جاده کم عرض نیز بسته شد.
خوشبختانه هیچ خودرو دیگرى پشت سر ما نبود و رزمندگان پیاده از کنار ما عبور کردند.
هر لحظه امکان داشت خمپاره اى بر روى ماشین ما فرود بیاید و به همین دلیل ما وحشت کرده بودیم . به دلیل کم عرض بودن جاده امکان جک زدن نیز نبود. چند دقیقه اى نگذشته بود که در تاریکى صداى ضعیف موتور سیکلتى به گوش ما رسید. هنگامى که سرنشینان به ما رسیدند و ماجرا را پرسیدند، بلافاصله مشغول مین یابى در محل تعویض چرخ خودرو شدند.در مدت کوتاهى به ما اجازه دادند چرخ را عوض کنیم .
در همین حال دیدیم که یک نفر از آن ها مشغول جهت یابى است و با قطب نما دنبال قبله مى گردد. با صدایى نسبتا بلند اعلام کرد:وقت نماز صبح شده .للّه تعدادى از ما که صدایى او را مى شنیدیم ، به سرعت به طرفش ‍ رفتیم تا جهت قبله را سؤ ال کنیم . چگونه در زیر آن آتش گلوله ها مى توان جاى امتى براى نماز پیدا کرد؟ امکان تجدید وضو نبود. آن دو تخریبچى در انتهاى نماز خود بودند و عملشان همه بینندگان را به شوق معنوى وا مى داشت . با تمام وجود خاکى و ملکوتى خویش در مقابل خداوند ایستادم . اول فکر کردم که آیا با پوتین نماز بخوانم یا نه ؟ ولى از درون خودم جواب شنیدم که کسى گفت : زود باش ، زود باش نماز این گونه را خدا مى پسندند. تو براى حفظ دین خدا این جا آمده اى .
زیر نور منورها و تیرهاى رسام و صداى گلوله ها صداى خویش را نمى شنیدم . نماز را سلام دادم . رو به قبله ایستاده بودم که به سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام عرض ادب کنم که موج انفجار مرا زمین گیر کرد.
نماز صبح در میدان مین ، در کنار چند مجروح به همراه آماج گلوله هاى دشمن عجب حال و هوایى داشت که هنوز بعد از 21 سال غبطه تکرار لحظه اى از آن را دارم .
کتاب نماز عشق/ ابوالفضل دربانیان


برچسب :
نوشته شده در دوشنبه 1393/12/11 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X