موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
اهمیت نماز در احادیث امام صادق (سلام الله علیه )

امام صادق(ع) فرمود :

« صَلِّ رَکْعَتَیْنِ فی سَوادِ اللَّیْلِ لِوَحْشَهِ الْقَبْرِ ؛ {بحارالانوار ، ج 84 ، ص 141 ،160‌}

دو رکعت نماز، در تاریکی شب برای وحشت قبر بخوان .»

امام صادق(ع) فرمود :

« اِذا دَخَلَ الْمُؤمِنُ قَبْرَهُ ، کانَتِ الصَّلاةُ عَنْ یَمینِهِ وَ الزَّکاةُ عَنْ یَسارِهِ وَ البِرُّ یَطُلُّ عَلَیْهِ؛

هنگامی که مؤمن وارد قبر می شود، نماز در طرف راست و زکات در طرف چپ قرار می گیرد و نیکی های دیگرش بر او سایه می گسترانند.»

امام صادق(ع) فرمود :

« قالَ اللهُ تَبارکَ وَ تَعالی: یا عِبادی الصِّدّیقینَ ! تَنَعَّمُوا بِعِبادَتی فِی الدُّنْیا ، فَاِنَّکُمْ تَتَنَعّمُونَ بِها فِی الآخِرَةِ ؛

}میزان الحکمه ، ج 6 ، ص 9 }

خداوند تبارک و تعالی ، می فرماید : ای بندگان من ، در دار دنیا از عبادت بهره گیرید که در آخرت از آن بهره مند خواهید بود .»

 



برچسب :
نوشته شده در دوشنبه 1395/2/27 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X