موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
حضور قلب در نماز
ایستاده بودند و نماز می خواندند. رنگ چهره شان پریده بود و بدنشان می لـرزید. چنان با شور و شوق نماز می خواندند که گویی آخرین نماز ایشان است.
همیشه همین طور نماز می خواندند و ما حسرت می خوردیم که چرا حتی یک رکعت از نمازمان را نمی توانیم آن گونه بخوانیم.
مدتی بود نگاهشان می کردم؛ اما ایشان حضور مرا در اتاق احساس نمی کردند.
ناگهان عبا از روی یک شانه شان افتاد. منتظر بودم تا عبا را روی دوششان بیندازند. اما امام همچنان غرق در عبادت بودند. می خواستم بروم عبا را درست کنم، اما ترسیدم مزاحم عبادت ایشان بشوم. وقتی نماز تمام شد، طوری نگاهم کردند که گویی از عالم دیگر آمده اند.
گفتم: «ای فرزند رسول خدا! در حال نماز عبا از روی دوش شما افتاد، ولی شما به آن توجه نکردید». امام سجاد(ع) فرمود: آیا می دانی در برابر چه کسی ایستاده بودم! مگر نمی دانی که نماز هر کس همان اندازه قبول می شود که با حضور قلب باشد.»
گفتم: فدایت شوم، اگر این طور باشد ما با این نمازهای ناقص چه کنیم!؟
و امام(ع) فرمود: خداوند نمازهای ناقص را با نمازهای مستحبی کامل می سازد.
1


برچسب :
نوشته شده در دوشنبه 1394/8/11 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X