موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
درباره وبلاگ

هرچند تاكنون درباره نماز ، پایگاه ها و صفحات مجازی ارزشمندي نشر يافته است، ولي در رسانه سعی داشته ایم با نگاه نو ، تدوين و دسته بندي مناسب جوانان و نوجوانان را به این مسیر رهنمون باشیم. اين مجموعه شامل بخش ها و موضوعات مختلفي شامل : جايگاه والاي نماز در ميان عبادت ها ،آثار و برکات نماز بر روي فرد و جامعه و نقش نماز در زندگي و روش هاي آن معلوم مي گردد. و دراین راستا راهكارهاي جذب كودك و نوجوان به نماز مانند: تشويق و تحسين، كردار نه گفتار، اخلاق خوش و اُنس با كودك و نوجوان، ميانه روي و... با بیان حکایات ، احادیث ، الگوها و... آورده شده است. باشد که این مجموعه ما و فرزندانمان را در مسیر برپا كنندگان نماز یاری گر باشد.
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
تربیت نمازگزار
نماز، سپاس منعم و از دستورهای عقل است؛ چون انسان‌های عاقل به دنبال بهترین عمل و مفیدترین کارها می‌روند تا بهترین بهره را از عمرشان ببرند. بلوغ واقعی آن‌گاه است که انسان، خوب را از بد تشخیص دهد. انسانی که سراپا غرق در نعمت‌های پروردگار است، باید در اولین فرصت که توفیق شکرگزاری پیدا می‌کند، از خدای بی‌همتا تشکر کند و پیشانی‌اش را با خاک بندگی تبرّک کند. بنابراین، فرزند هفت ساله اگر با تربیت صحیحی پرورش یافته باشد، در این دوران می‌داند که باید از صاحب نعمت یعنی خدای جهان به دلیل این همه لطف و عنایتش تشکر کند؛ چون بلوغ و رشد فکری پیدا کرده است. پس شایسته است نماز بخواند.
همچنان‌که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سفارش فرمود: «فرزندهای هفت ساله‌تان را به نماز وادار کنید و نه ساله‌ها را اگر ترک نماز کردند، ادب کنید.»1 ایشان در جایی دیگر می‌فرماید: «خداوند، جوانی را که عمر خود را در عبادت خدا به سر می‌برد، دوست دارد.»2 همچنین از حضرت علی علیه السلام نقل شده است: «نماز را به فرزندهایتان بیاموزید».3
جابر بن عبدالله انصاری از حضرت امام محمدباقر علیه السلام نقل می‌کند که از حضرت امام محمدباقر علیه السلام در مورد کودکانی که در نماز واجب شرکت می‌کنند، سؤال کردم. امام باقر علیه السلام فرمود: «آنان را یک‌جا در قسمت عقب صف‌های نماز جماعت قرار ندهید، بلکه آنان را در میان بزرگ‌سالان پراکنده کنید».4
ائمه معصومین علیهم السلام در مورد تازه‌مسلمانان «مؤلفة القلوبهم» بودند و با آنان مدارا می‌کردند تا لذت و شیرینی نماز را درک کنند و خودشان از صمیم قلب، همه آداب نماز و دیگر عبادت‌ها را رعایت کنند.




برچسب :
نوشته شده در چهارشنبه 1395/3/12 توسط rasoul1517 | لينك ثابت | (0) نظر

X